طراحي و پياده سازي بيزراد birzad.ir
 
 
  
دوخطی بیش نیست؛ خط معامله با اشغال گران و خط مردم و مقاومت اسلامی !...
 
 
نواراطلاع رساني
 

 

 

 

آمار پايگاه

• تعداد بازدید: 4512217

• تعداد بازدیدکننده: 3994377

• تعداد بازدید امروز: 3778

• کاربران آنلاین: 130

 
 

آجندای رژیم صهيونيستي و برنامه‌های توسعه طلبانه آن در منطقه

سبحان الذی أسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام إلی المسجد الأقصی... الآیه

با اظهار احترام و تشکر از مسئولین نهضت اسلامي ‌افغانستان و سایر برادران و دوستان که در برگزاری این محفل و این مجلس سهم گرفته اند عرایض خود را در ظرف دقایقی که برایم تعیین شده است تقدیم مي‌داریم، البته انتظار بیشتر از این بود که جمعی بیشتر گرد هم آیند و همین حلقه‌ مهم را تدویر کنند.

چون آغاز این جلسه تجلیل از روز قدس یا از روز همبستگی ملت‌های مسلمان با مردم مظلوم فلسطین در افغانستان است، شاید به همین دلیل مجلس از رنگ و رونقی که انتظار آن را داشتیم هنوز برخوردار نیست شاید نیم ساعتی انشاء‌الله شاهد حضور بزرگان و برادران خود باشیم.

آجندایی که برای بنده در نظر گرفته بودند مي‌خواهم در رابطه با آن آجندا با یک مقدمه عرایض خود را تقدیم کنم، البته قدس یا بیت المقدس که مسجد الأقصی در آن واقع است در قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد و در قرآن عظیم‌الشأن از آن به صراحت یاد شده همان گونه که آیاتی در سوره اسرا تلاوت شد، البته تا اینجا کدام اشاره به معراج پیامبر(ص) نشده است فقط با صراحت بیان شده که منزه است خدایی که سیر داد و رسانید پیامبر(ص) خود را در یک شب از مسجد الحرام که شاید منظور خود مسجد الحرام باشد یا اطراف مسجد الحرام باشد در یک شب او را رسانید به مسجد الأقصی که البته این یک کار خارق العاده الهی است والا در سیر طبیعی هیچ امکان نداشت که انسانی یک شبه از مکه تا بیت‌المقدس برود و دو باره بر گردد (الذی بارکنا حوله) مسجد الأقصی را تعریف هم مي‌کند مسجد الأقصی آن چنانی که مبارک گردانیدیم اطراف آن را؛ در مورد اینکه منظور از مبارک بودن اطراف مسجد الأقصی چیست؟ بعضی از مفسرین توضیح دادند که هم مبارک بودن مادی است و هم مبارک بودن معنوی، چون ماحول مسجد الأقصی، بیت المقدس و سرزمین فلسطین از لحاظ نهر های آب، چشمه های جاری، زراعت فراوان و میوه‌های خوب یک سرزمین مبارک است، ولی از لحاظ معنوی گفته اند که قبور و زیارتگاه بسیاری از انبیا در بیت المقدس واقع شده است، البته اینکه معروف است بین مسلمانان که 124هزار پیغمبر آمد که نبی بودند یا رسول بودند؛ آیا واقعاً این 124هزار ثابت بوده و یا بیشتر یا کمتر هست، ولی گفته مي‌شود که مدفن و آرامگاه خیلی از پیامبران در بیت المقدس واقع شده است. «بارکنا حوله لنریه من آیاتنا» ما که پیامبر را از مسجد الحرام تا مسجد الأقصی سیر دادیم برای این بود که آیات خود را به او نشان بدهیم وبه اتفاق همه فرق مسلمین که معراج از همین جا از مسجد الأقصی آغاز شد و پیامبر بزرگوار اسلام به معراج رفت و اینکه این معراج جسمانی بود یا روحانی اختلافاتی وجود دارد البته که علما و متکلمین مسلمان و فقها عموماً بر معراج جسمانی معتقدند، ولی عده‌ای از فلاسفه مسلمان به معراج روحانی قایلند، از بحث اینکه آیا معراج جسمانی ممکن است یا نیست؟ بگذریم چون در خور بحث ما هم نیست و در آجندای ما هم نیست و مسأله دیگری که بیت المقدس یا مسجد الأقصی را در قرآن جایگاه ویژه ای بخشیده است، این است که در اول مسجد الأقصی قبله مسلمانان بود.

در سه جای از قرآن آمده است که «فول وجهک شطر المسجد الحرام» مفسرین می‌گویند که این آیت در زمانی نازل شد که صورت خود را به سوی مکه برگرداند و بسوی کعبه و همان مسجدی که پیامبر در آن زمان نماز مي‌خواند فعلاً هم وجود دارد و به نام مسجد ذوالقبلتین در مدینه منوره مشهور است؛ پس مسجد الأقصی قبله اول مسلمانان بود و اهمیت مسجد الأقصی از اینجا معلوم است، البته گذشته از اینکه مسجد الأقصی، بیت المقدس از حرمت معنوی و اعتبار الهی در بین مسلمانان برخوردار بود گذشته از آن ساکنان آن سرزمین که در مجموع به نام سر زمین فلسطین یاد مي‌شد همه مسلمان ها، موحدین و خدا پرستان بودند، شاید یک تعداد غیر مسلمان در بین آنها وجود داشت، همان طوری که در سراسر قلمرو وسیع اسلامي‌در آن زمان، غیر مسلمانان و کفار ذمي‌به راحتی زندگی مي‌کردند، ولی حکومت، حاکمیت و نظام از آن مسلمان ها بود، و از طرف دیگر ما و شما در تاریخ خوانده ایم و حتی در اخبار هم شنیده ایم که ملت یهود یک ملت سرگردان، تحقیر شده، کوبیده شده و در همه جا قتل عام مي‌شدند و این به دلیل اعمال زشت و منافقانه ای بود که آنها از خود در هر جا بروز مي‌دادند، لذا در طول تاریخ مردم یهود، مردم سرگردان، آواره و تحقیر شده بود تا اینکه بالآخره در سال1840 میلادی یک سازمان توسط سه نفر از یهودی‌های با سواد به اصطلاح قدرتمند تشکیل شد و آنها سه هدف عمده را دنبال مي‌کردند، یعنی بیش از150 سال پیش این سازمان تشکیل شد و سه هدف عمده را دنبال مي‌کردند یک هدف شان این بود که فعالیت جهانی کنند، برای اتحاد یهود، چون یهودی ها در سراسر جهان پراگنده بودند این ها مي‌خواستند که سازمان شان تلاش کند تا یهودی های پراگنده سراسر جهان را متحد سازند، هدف دوم شان کمک برای یهودیان فقیر و آنهایی که از قتل و کشتار صدمه دیده بودند، تا اینکه از فقر و مسکنت و بدبختی رهایی پیدا کنند و هدف سوم شان که هدف عمده بود، ایجاد یک کشور یهودی در یکی از نقاط جهان بود در آن زمان هنوز فلسطین را مشخص نکرده بودند، ولی در همان سال تشکیل ایجاد یک کشور یهودی در مغز این سه نفر از رهبران یهود خطور کرد و تصویب کردند و به فعالیت آغاز کردند؛ یکی از یهودی ها خواست تزار را ترور کند و به اتهام ترور وی در سال1818 کشتار عظیمي ‌از سوی امپراطوری تزاری روسیه برای یهود روی دست گرفته شد وعده زیادی از آنها را کشتند و این کشتار باعث شد که باقیمانده یهودیان که در سرزمین امپراطوری روسیه زندگی مي‌کردند از خود عکس العمل مخفی نشان بدهند، لذا عده‌اي از سران یهود جمع شدند و دو تا سازمان یکی به نام ویرر و یکی به نام عشاق صهیونیسم را بوجود آوردند و اهداف شان همان اهدافی بود که قبلاً ذکر کردیم اینها همین گونه در تلاش بودند و کوشش مي‌کردند تا یهودی ها را متحد بسازند و فکر تشکیل یک دولت اسرائیل را نیز در سر مي‌پرورانیدند، ولی هنوز اینکه این دولت و کشور اسرائیل در کجای دنیا بوجود بیاید مشخص نکرده بودند، تا اینکه در سال1897 میلادی شخصیت معروف یهودی که فعلاً به نام پدر یهود و پدر اسرائیل یاد مي‌شود به نام هرتشل و رفیقش گورو کنفرانسی را در کشور فرانسه تشکیل داد و از تمام سران یهود در سراسر دنیا دعوت کردند تا در این کنفرانس شرکت کنند و برای یهود سرگردان تحقیر شده راهی را جستجو کنند.

ولی مردم دنیا شاهد خواهند بود تا ظرف چند سال آینده و حد اکثر پنجاه سال همه شاهد تشکیل کشوری به نام کشور یهودی یا اسرائیل خواهند بود.

البته که انگلستان از سلطان عبدالحمید خلیفه مسلمانان تقاضا مي‌کرد تا اجازه بدهد كه یهودی ها از کشور های دیگر به فلسطین مهاجرت کنند، ولی سلطان عبدالحمید این اجازه را نداد، اما توسط حکام از خود بی خبر و سر سپرده استعمار یهود مهاجرین یهود چندی بعد اجازه دریافت کردند که در آنجا زندگی کنند و در داخل فلسطین وارد شوند زمین بگیرند، منزل و مسکن و مأوا برای خود درست کند سیل مهاجرت یهودیان در زمان قیمومیت انگلیس ها به سوی فلسطین وارد شد تا بالآخره در سال 1948م در انگلستان چون زمام امور را تقریباً یهودی ها در دست گرفته بودند در همان زمان دولت اسرائیل اعلام شد و اولین کسی که این دولت را به رسمیت شناخت ترومن رئیس جمهور امریکا بود و کشور های انگلستان، فرانسه، آلمان و کشور های غربی یکی پی دیگری دولت اسرائیل را به رسمیت شناختند هر چند کشور های عربی به جنگ اسرائیل آمدند، ولی در ین جنگ شکست خوردند و در سال 1967 که جنگ دوم اعراب و اسرائیل شروع شد، متأسفانه بیت المقدس هم که تا آن زمان در دست مسلمان ها بود از دست مسلمانان خارج شد و در اختیار صهیونیسم غاصب قرار گرفت. و در جنگ1971م که نزدیک بود اسرائیل سقوط کند، دوستانش چنان مداخله علنی و صریح و جدی و قوی کردند که اسرائیل را در آن جنگ که به جنگ کانال سویس هم معروف است نجات دادند و تا هنوز اسرائیل با اقتدار دارای بهترین و مدرنترین سلاح جنگی، دارای بمب اتمي‌و دارای ارتش مجهز و لشکر تعلیم دیده مانند غده‌ی سرطانی را جای دادند.

برگزار کنندگان این همایش از من پرسیدند آجندای اسرائیل در منطقه چیست؟ من عرض مي‌کنم در اسرائیل سه آجندا وجود دارد: یکی داخلی که مربوط به خود اسرائیل است، آجندای اسرائیل برای خود یکی این است که یک کشوری را به زور بدست آوردند، به غصب به زور، به جور، به خونریزی و کشتار و قتل عام و این کشور را نباید از دست بدهند.

دوم اینکه به هر شکل باید خود را با اقتدار، و قلدر و زورمند در میان جهان اسلام مطرح کنند و مطرح کردند. سوم اینکه هر زمان دلش بخواهد و اراده کند به هر یک از کشور های همسایه مي‌تواند تجاوز بکند و تعرض بکند. و هکذا بمب اتمي‌ساخته که در خاور میانه یک خطر جدی و عظیم برای کشور های عربی و جهان اسلام محسوب مي‌شود.

و اما دوستان خارجی اسرائیل هدفی را که از ظهور اسرائیل در قلب جهان اسلام دارند، بسیار واضح و هویداست. آنها آمدند یک حصه از حکومت خود را در داخل کشور های اسلامي‌جای دادند، اسرائیل سکوی پرش کشور های دوست و رفیق غربی خودش مي‌باشد که اگر تصمیم بگیرند از خاک اسرائیل هر اعمالی را اگر بخواهند انجام مي‌دهند بناءً آنها هدف سیاسی دارند، هدف اقتصادی و هدف نظامي‌دارند.

در اخیر ضمن ابراز تشکری از برگزار کنندگان این همایش، از مردم مسلمان افغانستان تقاضا دارم که خون شریکی و غم شریکی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

سید محمد علی جاوید

عضو مجلس نمایندگان کشور

 
 

 

امکانات
تعداد بازدید: 1348
دریافت
ارسال به ایمیل
صفحه قابل چاپ
معرفی به دوستان

 

سایر صفحات

دفتر ولایتی نهضت اسلامی افغانستان در شهر هرات افتتاح شد

دوشهید؛ یک تفکر، یک راه همایش یک روزه بازشناخت اندیشه های دو مرد مکتب جهاد و شهاد؛ شهید پرفیسور برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود شهید

نهضت اسلامی افغانستان در ارتباط با تحولات جدید داخلی و بین المللی طی یک کنفرانس مطبوعاتی مواضع خویش اعلان نمود

جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران با مولوی مفلح

متن سخنرانی مولوی محمد مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان ورئیس شورای فرهنگی حامیان قدس شریف درشست وپنجمین سالروز یوم النکبة 15 می 1948 ( 25/2/1392 کابل افغانستان )

اعلامیه نهضت اسلامی افغانستان وشورای حامیان قرس شریف در رابطه به قضایای مهم کشور وجهان اسلام به مناسبت شست وپنجمین سالروز یوم النکبة( روز فاجعه ) 15 می 1948 - ( 25/2/1392 کابل افغانستان)

اوضاع جاری کشور و همچنین تحولات جهان اسلام در نشست اعضای موسسان نهضت اسلامی بررسی شد 20 ثور 1392 دفتر مرکزی نهضت اسلامی افغانستان

سیمینار سه روزه برای طرح دید گاه های هیأت مؤسسان نهضت اسلامی افغانستان وشورای حامیان قدس شریف در رابطه به قضایای کشوروجهان اسلام

اعضای موسسین نهضت اسلامی افغانستان

مرامنامه نهضت اسلامی افغانستان (سال 1391)

اساسنامه نهضت اسلامی افغانستان (سال 1391)

مکثی برکارکردهای اخیر نهضت اسلامی و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف

نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف طی گردهمآیی در کابل حملات وحشیانه اسرائیل بر نوار غزه را تقبیح کردند

طی یک‏گردهمآیی امضای‏پیمان‎امنیتی‏با‏آمریکا‏مردود‏دانسته‏شد

در تظاهرات امروز در شهرکابل، نهضت اسلامی افغانستان وشورای فرهنگی حامیان قدس شریف عمل توهین آمریکاییها به اسلام و مسلمانان را محکوم کرد

از روز جهانی قدس 1391 در کابل گرامیداشت به عمل آمد 1391/5/27

پیوست تقویمی میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) و تاسیس مجدد نهضت اسلامی افغانستان مبارکباد!

جایگاه قدس، تجاوز صهیونیزم و مسؤولیت امت مسلمه در برابر آن

راهپیمایی کودکان 1387 (ديگر کودکان را نکشيد!)

فلسطین خاستگاه انبیاء (علیهم السلام) به مناسبت روز جهانی قدس 1387

در انتظار ایوبی دیگر... پیام مولوی محمد مختار مفلح رئیس کمیسیون مراسم برگزاری روز جهانی قدس 13/7/1386 کابل- افغانستان

کنفرانس علمی و تحقیقی به مناسبت روز جهاني قدس 13/7/1386هجري خورشيدي

تاریخ به داوری مي‌نشیند

عروسک و تمثال بوش و اولمرت به آتش کشيده شدند

راه پيمايي بزرگ مردمي‌در کابل به مناسبت روز جهاني قدس 13/7/1386هـ. ش

براي نخستين بار کابل و شماري از ولايات کشور شاهد راهپيمايي و برگزاري محافل روز جهاني قدس بود

برای اولین بار در تاریخ افغانستان از روز جهانی قدس با برگزاری راهپیمایی تجلیل به عمل آمد

براي اولين بار در تاريخ افغانستان از روز جهاني قدس از طرف رهبري نهضت اسلامي‌افغانستان بزرگداشت به عمل آمد

روز جهانی قدس و روند شکل گیری آن در افغانستان

ایستگاه معراج یادواره خونین فلسطین

بعد دینی وسیاسی قدس و اثرات اشغال آن بر کل جهان اسلام

اسرائیل نابود می شود

مروری بر تاریخ سرزمین فلسطین و حاکمیت عرب و اسلام بر آن

سکوت مسلمانان در باب یهودی سازی قدس شریف

توضیح و تجلیل از روز جهانی قدس

مروری بر نقض حقوق مذهبی مردم فلسطین

تحولات منطقه و شصتمین سالگرد تشکیل سازمانهای صهیونیستی

روند تغییر مالکیت اراضی فلسطینی

درسهایی از نبرد لبنان

قضیه فلسطین و توطئه های پشت پرده آن

انتفاضه سنگ

حمایت از حزب الله حمایت از اسلام است

اسرائیل زبان جهاد را خوب می‌فهمد

نهضت اسلامي ‌افغانستان طلایه دار کیان امت اسلامی

راه نهضت اسلامی افغانستان

ساختار اجتماعی از دیدگاه نهضت اسلامی افغانستان

 

تازه های پایگاه

 . عنوان بخش: معرفی شورا

شوراي فرهنگي حاميان قدس شريف ...

 . عنوان بخش: فعالیت های شورا

کنفرانس یک روزه: «مظلومیت ...

 . عنوان بخش: معرفی نهضت اسلامی افغانستان

دفتر ولایتی نهضت اسلامی ...

 . عنوان بخش: بیت المقدس

پخش اذان در کلیساها

 . عنوان بخش: آرشیو اخبار و اطلاعیه ها

اردن: حفظ وضعیت تاریخی مسجد ...

 . عنوان بخش: سمینارها و نشست ها

نهضت اسلامی افغانستان در ارتباط ...

 . عنوان بخش: انتشارات

فصلنامه فکر؛ ترجمان فکر و اندیشه ...

 . عنوان بخش: گالری تصاویر

تصاویر روز جهانی قدس 1395 در ...

 . عنوان بخش: گالری صوت و فیلم

فیلم شماره 2

 . عنوان بخش: بازتاب

مشاور داکتر عبدالله: افغانستان ...

 


كليه حقوق رسمي اين پايگاه متعلق به شوراي فرهنگي حاميان قدس شريف مي باشد.